Monday, November 9, 2009

In happier mode!!!!


Yeayyyy!!!!

Saya gumbira sangat hari ni

Nak tahu apsal?

Okeh yer meh saya start cerita dari awal

Bermula dari hari Isnin yang lalu, saya memulakan regime diet saya dengan bantuan Jus Mate 5 keluaran herba prima

anda semua pernah dengar atau tengok tak this produk??



Yang memula sekali berminat giler nk try this produk adelah Mr. John

So bila saya nampak dier bawak balik kotak merah pink ini

Saya pon tergerak hati sama lah nk menerainya since sejak hari raya nan lepas

Berat badan saya memang bagaikan dipam2 dengan acara makan tak berenti2

Huhuhu

So bermula Isnin yang lepas saya dengan penoh azam pon menerai

The verdict???

Day 1: 58.6kg

Day7: 56.4kg

Wahhhh syok gilerlah in 7 days saya turun 2 kg :D

Perut pon terasa kempis sikit tau

Tapi saya takde amik measurement pulak, since takde tali tape kat umah

My opismate, lelaki yang turut sama makan benda alah ini pon cakap dier turun 2 kg in a week and lost 2 cm in his waist area!!!

Walaupon makan Jus Mate 5 ini, selera makan pon kene kontrol lah jugak

So basically inilah menu saya setiap hari

Breakfast: Half portion of Nasi lemak/ Nasi kerabu/ Mihun goreng

Lunch: Jus Mate 5 (so dah tayah kuar duit for lunch :) counter balik dengan dduit kuar for Jus Mate 5)

Dinner: Steam fish/ dimsum/ chicken or vege soup/ mihun sup or soto

In between tuh disarankan makan sikit2 biskut ker or buahan untuk meningkatkan metabolisma badan

Yeayyyy!!! Saya suka sangat dan akan lebih ber motivasi lepas nie

Ade sesapa nak try tak? Boleh email saya kat jane_doe3328@yahoo.com kalau nk Jus Mate nie lower in retail price kat kedai.

Alah rega kengkawan, dan saya takkan syorkan kalau tak menjadi :)

6 comments:

abrahyn said...

kurus la ko lps ni ekkkkk....mencikkk arrr...haku gak yg debab debom!

Nurhayati said...

menarik ni.. cuma nak tau je.. kot la dah minum pastu tetiba taknak sambung minum. ada tak possibility naik 2 kali ganda ataupun tak naik dah =)

Zaila Mohamad said...

Betol macam Yati tanya tuuu..camnolah kan?? pasai katopis Zaila ni adaakak tu dia minum ni, tak dinafikan dia kurus tapi dia daftar lg ngan gym (senyap2) pasal dia takut badan dia xmaintain kot tapi yg kelakarnya kantoi ngan saya bila terjumpa di fitness first kat JJ Bukit Tinggi..wakakakakaka..tp zaila xderlah kecoh2..tapi hati ni rasa macam nak cuba jugalah!!

jane_doe3328 said...

haidah, ngko tuh dah kurus benar okeh. my ideal weight should be 51 ke 52 kg gituh :P

Nurhayati & Zaila,
Kalau ikutkan, if dah dapat weight yg kita nak cuma minum sekali seminggu ajer utk maintain.

But kene tahu gakla kan, if stop kene lah control makan gak. Yang mostly naik balik berganda sebab bila dah stop jus dier, pi bedal makan beriya2. hehe yang itu memang takleh tolong

kalau nk kurus, memang kene control makan, yang itu takleh kompromi lah :)

nasaoji said...

wahh...go go chaiyuk kak....

jane_doe3328 said...

nasaoji,
yeh yeh chaiyok. yang benarnya duit makan lunch dah abes beli jusmate so PAKSA lah makan kan :P