Thursday, August 20, 2009

Masalah Adalah Anugerah

Datangnya masalah sebenarnya adalah untuk menjadi pemangkin bagi kita untuk bergerak satu lagi langkah ke hadapan. Samada kita dapat menyelesaikan masalah itu atau tidak bukanlah isunya. Apa yang penting ialah apakah yang kita pelajari daripada cabaran itu dan adakah ia menjadikan jiwa kita semakin bertumbuh dan segar.

Sebenarnya, masalah adalah anugerah dan hadiah daripada Allah yang datang dalam bungkusan yang tidak indah berbanding dengan nikmat. Namun, sebenarnya ia tetap hadiah. Malah mungkin merupakan hadiah yang lebih berharga.

Terutama bila kita kenal itu adalah hadiah dan kita buka bungkusan itu, kita terima ia dan bersyukur ke atas pemberian itu. Kemudian, kita jadikan ia teman yang menyuluh jalan kita supaya kita senantiasa berjalan di atas jalan yang lurus.

Bila kita insaf begini, kita membawa diri kita bukan sahaja cemerlang di dunia ini, malah cemerlang di mata Pencipta kita.




-Mingguan Wanita Ogos 09

7 comments:

MommyCT said...

Jane - I keje kat Proreka. Err taktau le u penah deangar tak kompeni kecik ni. U keje katne?

jane_doe3328 said...

Penah dengar :) Alah, automotive kita kecik ajer. pi mai pi mai tang tuh gak.

my kilang?? WSA. penah dengar ker?

KV said...

jane, sori akak terlepas pandang pasal gugur tu (eh, mcm tak kena je ayat ni)
Apa pun, pantang mcm melahirkan jgk. Cuma takde lah selama 40 hari. Jaga diri k.

jane_doe3328 said...

Thanks kak KV, bizi masokkk tuh :)

Abrahyn said...

jane,
aku pantang dekat 3 bln tau...

jane_doe3328 said...

Haida,

Yeayyyy...you're back babe!! Fuh, pantang bersalin aku pon tak selama itu :P

Abrahyn said...

jane,
yeay! me back already....ko kena blanje aku kat shuhaidah nih...hahahahaahahah...aku kan mmg selalu over acting!!! pantang melebih org beranak...:p