Monday, October 19, 2009

Jom Masak: Telor Bungkus




Memula panaskan minyak dan tumis bawang besar yang dipotong dadu (saya suka guna bawang besar kaler kuning tuh)


p/s: harap maaf kuali berkerak, sebab tak jumpa berus dawai nak sental masa tuh :P



Lepas tuh masukkan minced meat, gaul² sampai air daging kuar





Bila daging dah separuh kering, masukkan mixed vege






Bila agak² daging dah makin garing, masukkan sos tiram, sos tomato, sos cili, garam, gula, ajinomoto ker secukup rasa





contoh isi telur bungkus yang telah siap






letakkan isi kat tengah² telur yang digoyang(?) nipis





TADA!!!! Dah siap untuk dimakan :)










10 comments:

Abrahyn said...

ooo...cenggini...aku selalu buat tumis semua sos tiram+cili+tomato+ciliboh baru masuk daging...mak tak reti pun belasah je

jane_doe3328 said...

haidah,
alah lain org lain cara, asal rasa sama okeh laaa tuh. baik punya! ♥♥♥

zailamohamad said...

waaahh..amik gambar guna kamera baru ko??

Gorgeous H said...

chef Jane in da house!

Ms Lola said...

fuiyooooo.... bersaliro nengok eh

jane_doe3328 said...

zaila,
taklah. dah lamer gamba neh tapi asik lupa nak publish :)

GH,
haha, sonang bangat weh. sambil pejam mata pong siap!

ML,
sila choba!

jane_doe3328 said...

zaila,
taklah. dah lamer gamba neh tapi asik lupa nak publish :)

GH,
haha, sonang bangat weh. sambil pejam mata pong siap!

ML,
sila choba!

Syima Syaz said...

syazwan suka benar ni..belajar2

jane_doe3328 said...

syima,
sonang ajer sebenarnya. kalau nak pedas leh masukkan cili padi :)

nasaoji said...

baru saya tau buat telur bungkus ini..yey yey..nak cuba!....mekasih kak!