Tuesday, May 26, 2009

Hikmah disebaliknya...


I am sure korang pernah mendengar ungkapan, "setiap apa yang terjadi, akan ada hikmah disebalik setiap kejadian"

Saya yakin, Insya Allah dengan kuasa Tuhan... setiap apa yang terjadi pasti ada hikmahnya kenapa kejadian tersebut berlaku

Apabila ada kawan yang keguguran, saya sering berpesan... mungkin itu yang terbaik buat kamu. Mana tau zuriat itu akan membesar menjadi anak yang derhaka ker, so kerana Allah tahu yang kamu tidak mampu menghadapinya kelak...maka Dia menarik anak itu dari kamu awal awal lagi. Semoga anak itu menjadi kupu kupu syurga yang mendoakan kamu siang malam dari sana :)

Apabila saya ditimpa musibah dengan beberapa kawan baru baru ini, saya mendapati mungkin Allah ingin menguji saya dan meninggalkan saya hanya bersama sama kawan yang mampu memberikan semangat setiakawan yang utuh buat saya. Dan Allah memberi ruang kepada saya untuk melihat kembali kawan kawan lain yang sudah lama tidak berhubungan untuk dieratkan kembali silaturrahim yang ada. Dan Allah memberikan kesempatan untuk saya mengenali rakan rakan baru yang lebih baik sepertimana pembaca blog saya :)

Apabila saya ditimpa bencana setiap 25hb yang mampu membuatkan saya jadi weng seketika, saya sering berdoa agar saya diberikan kekuatan, ketabahan dan keredhaan dalam menghadapi apa yang berlaku. Saya percaya, Allah tidak akan menguji kamu dengan ujian yang tidak mampu kita lalui. Kerna dia akan lebih memahami apa yang lebih baik untuk diri kita :)

Maka ituuuu....inilah hasilnya daripada saya membuat karenah semalam :P
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



Hihihi...Mr John membelikan saya ini sempena Anniversary and also Birthday Gift. Inilah yang tak best bila anniversary and birthday anda hanya berselang masa 2 minggu sahaja *sigh*

Apa pon saya bersyukur walaupon agak kecewa dengan hasil tangkapan gambar oleh henpon ini :(

Kenapakah kelabuuuu??? Padehal anda adelah 3.2M Pixel bersamaan dengan K810i saya? Owh saya sangat merindui kamera phone saya yang lama :(

Gambarnya adalah sangat sharpp dan saya sunggoh hepi dengan hasilnya. Ermmmm..... terpaksalah saya membeli digital kamera kalau begini.

Maka dengan ini saya berikhtiar untuk berusaha merajuk dengan lebih bersungguh sungguh dimasa hadapan. Lebih banyak gambar kamera jika saya sudah membeli digicam yang baru :)

2 comments:

mslvoe said...

majok la lebih2 mane tahu pas nie dpt sukey heheheh

Syima Syaz said...

hahhahaa...
saya pun masih setia dgn k810