Monday, May 18, 2009

Butter Prawn Cereal

Yeayyy....mari bersama sama saya ke dapur dengan resepi yang teramat mudah untuk dibuat :)

Memula kita siang udang yang ada



Taburkan dengan sedikit pepper and garam, kemudian digoreng dalam minyak yang banyak



Setelah itu, diangkat dan toskan udang goreng tersebut.




Amik butter dan cairkan dalam kuali panas



pastu masukkan cili padi yang dipotong kecik2 bersama ngan daun kari. Maaflah yer puan puan..umah saya takde stok daun kari lak masa nie (ek eleh poyo tul rancangan memasak nie, bleh tak cukop bahan lak :P)



lepas tu masukkan udang yang telah digoreng itu ke dalam butter and belek belek supaya bagi serasi. pastu tutup api



then, bukak ini yang dibeli dengan harga RM4.90 di tempat jualan Cosway yang berdekatan



tabur kan ini serta golek golek agar mesra bersama sama



okeh dah boleh ngapppp!!!! tapi baca doa makan dulu yer :)

4 comments:

Mrs LVoe said...

mmg sedap giler babe! i've tried this once!

~Eila @ Along~ said...

wah jane..terliur tauu..tp tgh pantang..huwaaaa cuci mata je la..neway umah baru..ijauuuuu..hehe

Gorgeous H said...

wahwahwah...
sedapnya!! Jumaat ni bawak ek g setabak KLCC lauk ni. ;-p

jane_doe3328 said...

sha, aah sedap sangat kan! sehingga jilat pinggan :P

eila, pantang betoi2 eh. kalau ikotkan butter cereal neh bleh wat kat ayam gak :)

G, hahahaha takde maknanya! ngko ingat acara berpotluck ditepi tasik KLCC??